20 Mart 2017 Pazartesi

İşkur mesleki eğitim Müracaat işlemlerini nasıl yaparım? Kursların başlatılması nasıl yapılmaktadır?

İşyerinde “Ağır ve Tehlikeli İşler” kapsamında çalışanlar, çalıştırıldıkları
meslekler itibariyle, tespiti yapılarak gruplar halinde listelenir. Bu listelemeler
yapılırken, özellikle aynı vardiyada çalışanların aynı grupta olmaları sağlanır.
Kurs talep yazısı ile birlikte İŞKUR’a müracaat edilerek sertifika programı
düzenlenmesi talep edilerek kursiyer listeleri eklenir.
İŞKUR’ca, kurs talep edilen meslekler değerlendirilir ve Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından hazırlanmış olan eğitim programlarından karşılığı bulunarak kurs
protokolü hazırlanır. Kurs protokolü İŞKUR tarafından hazırlanarak, Halk Eğitim
Müdürlüğü ile işyeri yetkilisi ve İŞKUR yetkilisi arasında imzalanır.
Gruplaması yapılan ve 12 ila 25 kişilik gruplardan oluşan her kurs grubu için,
mesleğin niteliğine uygun en az Yüksekokul diplomasına veya usta öğreticilik
sertifikasına sahip işyeri çalışanlarından her gruba bir eğitmen düşecek şekilde
görevlendirme yapılır. İşyerince görevlendirilen eğiticiler diplomaları da
eklenmek suretiyle İŞKUR’a bildirilir. Halk Eğitim Müdürlüğü’nce kurs açma ve
öğretime başlama izni alınır. Alınan izin sonrası kurs başlatılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl işkur seminer talebinde bulunabilirim?

Seminer talepleri, seminer uygulanması istenen aydan en geç bir ay önce “o ayın” 10 una kadar, gün belirtilmeden, hangi ay veya aylar içi...