20 Mart 2017 Pazartesi

İşgücü yetiştirme kursları için müracaat işlemlerini nasıl yaparım? Kursların başlatılması nasıl yapılmaktadır?

İşveren, hangi meslek dalında, kaç işçiye ihtiyacı olduğunun tespitini yaparak
istihdam garantili kurs talebiyle faaliyet gösterdiği ildeki İŞKUR’a başvuruda
bulunur.
İŞKUR, gelen başvuruyu değerlendirir ve olumlu bulması halinde eğitim talep
edilen meslek dalının Milli Eğitim Modül Eğitim Programları’ndaki karşılığını
bularak bir kurs protokolü hazırlar ve kursun hangi tarihlerde başlatılacağını ve
süresini kararlaştırır.
Protokol işveren, İŞKUR ve Halk Eğitim Merkezince (HEM) imzalanır, en az
yüksekokul mezunu veya usta öğretici sertifikasına sahip eğiticiler belirlenerek
İŞKUR tarafından onaylanır ve HEM tarafından kurs açma ve başlatma izninin
alınmasına müteakip kurs başlatılmış olur.

İkinci aşamada iki farklı uygulama gerçekleşebilir. Yukarıda değinildiği üzere
işyerleri tarafından işbirliği kapsamında sadece kursiyer gideri ödenerek kurs
düzenlenmek istenmesi halinde, İl Müdürlüğü ile protokol imzalanarak kurs
gerçekleştirilir. Kursiyer giderlerine ilave olarak eğitici ücreti ve temrin giderlerini
içeren bir teklif sunulması halinde ise kurs düzenlenecek alanda ilana çıkılır ve
hizmet alımı gerçekleştirilir.
İşyerleri bünyesinde düzenlenecek kurslarda da Milli Eğitim Bakanlığı tarafından
hazırlanan eğitim programları kullanılmaktadır. Kurs düzenlenecek meslekte
eğitim programı olmaması durumunda, mesleğe ilişkin hazırlanacak/hazırlatılacak
eğitim programının onaylatılmasından sonra kurs gerçekleştirilebilecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl işkur seminer talebinde bulunabilirim?

Seminer talepleri, seminer uygulanması istenen aydan en geç bir ay önce “o ayın” 10 una kadar, gün belirtilmeden, hangi ay veya aylar içi...