20 Mart 2017 Pazartesi

İşgücü yetiştirme kurslarında hizmet alımı nasıl yapılmaktadır?

1. Doğrudan temin usulüyle hizmet satın alınarak düzenlenecek kurslar
için aşağıdaki işlem basamakları takip edilir;
a. Yıllık İşgücü Eğitim Planı baz alınarak eğitim hizmeti alınacak meslek/
meslekler belirlenir.
b. Eğitim(ler)den yararlanacak kursiyer sayısı belirlenir.
c. Düzenlenecek kurslara ilişkin yaklaşık maliyet tespit edilir.
2. İl/Şube Müdürlükleri Yıllık İşgücü Eğitim Planı’nda yer alan ve hizmet
alınacak meslek(ler) ve eğitim alacak kursiyer sayıları için ilana çıkarak
hizmet sağlayıcılardan bu bölümde ve Hizmet Alım Dokümanı’nda yer
alan şartlar çerçevesinde teklif alırlar.
a. Kalite bazlı değerlendirmeyi geçen hizmet sağlayıcılardan hizmet alımı
yapılır. Kalite bazlı değerlendirmeden geçerli puan alamayan hizmet
sağlayıcılardan hizmet alımı yapılamaz.
b. Yaklaşık birim maliyet tutarına katma değer vergisi, her fiili kurs günü için
kursiyerlere yapılan zaruri ödemeler ile sigorta prim giderleri eklenir.
c. Sözleşme düzenlenirken, sözleşmenin idari bölümü, “Sözleşmede Yer
Alması Zorunlu Hususlar” başlıklı 7’nci maddesinde belirtilen hususlara
riayet edilmelidir.
d. Sözleşme imzalandıktan sonra eğitim başlatılır.
3. Hizmet satın alınarak düzenlenen kurslarda birim maliyet tüm giderleri
kapsadığından, eğitici/öğretici ücreti de dahil olmak üzere ilave olarak
hiçbir gider ödenmez.
a. İşbirliği:
• Kurum; kursiyer zaruri gideri, sigorta prim gideri ile eğitici gideri ve temrin
giderlerinin bir veya birkaçını ya da tamamını içerecek şekilde işbirliği
usulüyle kurs düzenleyebilir. Bu kapsamda ödenecek eğitici ücreti Milli
Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen gündüz ek ders saat ücretinin iki
katını geçemez.
• Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarla doğrudan temin kapsamında
hizmet alımı yapılamaz. Söz konusu kurum/kuruluşlarla düzenlenecek
eğitimler öncelikle kursiyer zaruri gideri ve sigorta prim giderleri ödenerek
işbirliği yoluyla gerçekleştirilir.

• Üniversitelerle - kursiyer zaruri gideri ve sigorta prim giderlerine ilave olarak,
eğiticiler için her kurs ders saati için MEB tarafından belirlenen akademik
unvanlara göre gündüz ek ders saat ücretinin iki katına kadar olan tutar
ödenmek suretiyle - işbirliği kapsamında kurs açılabilir. Eğiticilere yapılacak
ödemelerde fiili olarak derse giren eğiticinin unvanı esas alınır. Bu çerçevede
düzenlenen kurslarda temrin gideri ödenmez.
b. Bireysel Gönderme Yoluyla Hizmet Alımı
1. Bireysel gönderme; kuruma kayıtlı işsizlerin, grup oluşturulması için asgari
sayı olan on kişinin bulunamadığı durumlarda işgücü eğitim hizmetlerinden
yararlandırılmasını teminen sözleşme imzalanan yüklenicilere gönderilmesini
ifade eder.
2. Bireysel gönderme sözleşmesi, eğitim merkezi olan formal eğitim kurum/
kuruluşlarıyla yapılabilir.
3. Bireysel gönderme sözleşmeleri; kursiyer başı birim maliyet üzerinden,
kursiyer başı ders saat maliyetine göre takvim yılı esasına göre yapılır.
Hizmet sağlayıcının kabul etmesi durumunda-sözleşmenin bitim tarihi
dikkate alınmaksızın- aynı birim maliyet üzerinden 31 Aralık’a kadar kursiyer
gönderimi yapılabilir.
4. İl/Şube Müdürlüğü aynı meslekte aynı birim maliyet üzerinden birden
fazla hizmet sağlayıcı ile bireysel gönderme sözleşmesi imzalayabilir. Bu
uygulamada esas olan, kuruma başvuran işsizin zaman kaybetmeden, grup
şartına bağlı kalmaksızın işgücü piyasası ve kendi ihtiyacına uygun bir
mesleki eğitime yönlendirilmesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl işkur seminer talebinde bulunabilirim?

Seminer talepleri, seminer uygulanması istenen aydan en geç bir ay önce “o ayın” 10 una kadar, gün belirtilmeden, hangi ay veya aylar içi...